This site will work and look better in a browser that supports web standards , but it is accessible to any browser or Internet device.

De Uil

Hillegom

Seizoen 2004/2005

Weekblad » 30 Maart 2005

Schaken, De Uil 4 wint van Purmerend 8

Op Maandag 21 maart kreeg De Uil 4 bezoek van Purmerend 8 en je kon meteen merken dat de lente in aantocht was, want maar liefst 4 dames fleurden deze avond het schaakgebeuren op. Aan bord 1 van De Uil speelde Claudia Grannetia en bij Purmerend waren 3 dames van de partij. Het begin van deze wedstrijd was niet erg hoopgevend want voor het tien uur geslagen had was de stand al opgelopen tot 0-3 in het voordeel van Purmerend. Het siert echter de spelers van De Uil dat ze er toen eens goed voor gingen zitten en langzaam maar zeker wer de achterstand ingelopen, ja zelfs omgebogen tot een voorsprong van 4-3. Slechts een halfje restte ons van de overwinning en die werd dan ook keurig aangedragen door Rob Brouwer. Voor de volle winst zorgden deze avond Willem Brandsma, peter Kaptein, Playing Captain Gerard van Pruissen en Richard Nigten.

In groep 1 is Jan Havenaar, door zijn overwinning op Henk Kramer, koploper Ad Reijneveld dicht genaderd. Piet Muller had het betere van het spel maar liet zich in de slotfase toch overdonderen door Piet v.d. Griendt waardoor zowel Piet Muller als Henk Kramer eenzaam onderaan staan. Wally Visser tegen Sander den Haan en Cok Ippel tegen Jan v.d. Bergh speelden remise en werkten zich weer iets omhoog uit de gevarenzone.

In groep 2 is Pim v.d. Aar totaal van slag. Nu leed hij verlies tegen Nico v.d.Plas die toch wel goede kansen heeft om te promoveren. Hennie v. Eeuwijk overspeelde Kick van Rooijen en heeft zich vast op de eerste plaats genesteld. Gerard Draaisma, Jaap v. Aalst, Engbert v.d. Zaag wonnen van resp. Peter de Haas, Anton Warmerdam en Jan Plomp.

In groep 3 weinig wedstrijden vanwege het bondsprogramma. Eug. Lyskowicz won van Jan Scheepmaker en Hans Elzenga met remise tegen John Boon, weer een puntje aan zijn totaal toe, maar de weg is nog lang naar de aansluiting.

In groep 4 is Cas Grannetia door winst op Koos v.d. Hulst kampioen en promoveert. Ook Piet Brandsma zal na zijn winst op Johan Heidema vermoedelijk wel promoveren.

Voor de beker won Aad Vledder van Hans de Groot maar staat Nico v.d. Plas door zijn goede score in de bond bovenaan.

Navigatie

Informatie met betrekking tot o.a. clubavond, speellocatie, voorzitter, etc. vind u hier »