Seizoen 2004/2005

Weekblad » 01 Juni 2005

Degradatiestrijd naar hoogtepunt

Alleen in de groepen 1 en 2 van schaakclub de Uil zijn nog niet alle beslissingen gevallen. Cok Ippel speelde remise tegen Sander den Haan en kwam zo op gelijke hoogte met Rob Warmerdam. Een van deze beide spelers zal gaan degraderen met de leuke bijkomstigheid dat voor de komende speelavond de onderlinge partij op het programma staat. Wie heeft zijn zenuwen dan het beste in bedwang.

In groep 2 won Nico v.d. Plas van Pim v.d. Aar. Hierdoor komen de nummers 2 t/m 4 nog dichter bij elkaar. Twee van de drie zullen Hennie van Eeuwijk volgend seizoen vergezellen naar groep 1, maar wie? Voorlopig lijkt Engbert v.d. Zaag de slechtste papieren te hebben, maar er staan nog een paar onderlinge duels op het programma.

In groep 4 verliet Peter Bolhuis in zijn laatste partij de onderste plaats en schoof gelijk 2 plaatsen omhoog. Koos v.d. Hulst is de nieuwe rode lantaarndrager van de club.