Seizoen 2005/2006

Weekblad » 26 April 2006

De Uil 1 verliest laatste wedstrijd

Zaterdag, 22 april werd in Hoorn de gezamenlijke ronde van de Promotieklasse van de NHSB gespeeld. De Uil 1 speelde daar tegen Wijkertoren 2, die evenveel matchpunten verzamelde maar een half bordpuntje meer bezat. In therorie zou De Uil nog kunnen degraderen maar dan moesten de Uilen zelf wel met grote cijfers verliezen en de onderstaande club ZSC/Saende 2 met grote cijfers winnen. Maar aangezien ZSC/S tegen HWP uit Zaandam moest en laatstgenoemde nog promotiekansen had leek en grote uitslag nou niet bepaald voor de hand liggen.

Het werd op beide fronten een spannende middag waar men elkaar niets toegaf. Door een remise van Jan Vreeburg en verlies van Edwin Heemskerk kwam De Uil achter te staan, maar Ad Reijneveld speelde deze middag weer als van ouds en trok de stand gelijk.

De standen aan de andere borden rechtvaardigden zelfs een kleine overwinning maar hoe anders kan dat uitpakken. Theo Bakker kwam niet verder dan remise, Jan Havenaar leek een winnende variant te hebben maar verloor en zie daar de laatste borden moesten het gaan doen. Hennie van Eeuwijk moest van teamleider Cok doorspelen maar kwam toch niet verder dan remise.

Toen bleek een halfje zelfs voldoende voor de Wijkertoren om te zegevieren. Het werden er zelfs meer want Rob Warmerdam kon de aanval niet pareren en verloor en Fred van Randen probeerde het alsnog en ging als allerlaatste de zaal uit doch helaas voor hem was remise het hoogst haalbare. eindstand 5 - 3 verlies voor De uil 1 maar gelukkig wist ZSC/Saende 2 niet te winnen dus degradatie was afgewend.

Hans Elzenga