Seizoen 2007/2008

Weekblad » 15 Oktober 2007

Volle bak

Deze week hadden we bijna een volledig programma in de interne competitie!  In groep 1 heeft koploopster Claudia Grannetia jammer genoeg haar eerste nederlaag van het seizoen geleden, clubkampioen Ad Reijneveld was te sterk voor haar. Cok Ippel maakte een mooie sprong in het klassement door een overwinning op Hennie v. Eeuwijk. Ronald v.d. Linden boekte zijn eerste overwinning van dit seizoen, hij won van Henk Kramer. Jan Havenaar tegen Edwin Heemskerk en Nico v.d. Plas tegen Rob Warmerdam eindigde in remise.

In groep 2 eindigde geen enkele wedstrijd in een gelijkspel. Jaap v. Aalst boekte zijn 5e overwinning op rij, dit keer was Peter de Haas het slachtoffer. Onder aan de lijst Wally Visser haalde de eerste punten binnen door een zege op Anton Warmerdam. Promovendus Ron v.d. Linden blijft het goed doen, en won van Gerard Draaisma. Jan v.d. Bergh won van Martin v. Eeuwijk en Stefan Koen van Rob Brouwer.

In groep 3 was Peter v. Bakel terug van vakantie en won direkt van Johan Boon. Gerard v. Pruissen heeft de laatste plaats verlaten, hij boekte zijn eerste overwinning in deze groep tegen Aad Vledder. Cas Grannetia heeft zich aan kop naast Andre Beijk genesteld door een zege op Hans Elzenga. Ed v.d. Haak maakte aan het eind van de partij een fout en verloor van Willem Brandsma. Sander v. Delden, die even geen wedstrijdleiders cursus had, en daardoor aanwezig kon zijn, won van Anton v. Pijpen. Ab Hogemann en Kick v. Rooijen speelden remise.

In groep 4 liep Tilly Vissers tegen haar eerste puntverlies aan, zij verloor van Coen de Kooker. Voor Tim Lommerse is het nog even wennen om met de senioren mee te spelen, hij verloor van Peter Kaptein. Jan Scheepmaker en Richard Nigten hebben de leiding in deze groep genomen, door overwinningen op Piet v. Schie en Ton Sneeuw. Richard Grannetia was te sterk voor Johan Heidema. Piet Brandsma en Jan Plomp speelden tenslotte remise tegen elkaar.

Voor de beker won Pim v.d. Aar van Marcel Bolhuis.

Hans Elzenga